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Allgemeine Geschäftsbedingungen /

General Terms and Conditions of Business

   

(English version - see below!)

 

 

 

§ 1 Geltungsbereich

 

(1) Die nachstehenden Geschäftsbedingungen gelten für Verträge, die Sie mit uns, Karin Kaiser, KAISER DRUMS ®,

Füsilierstrasse 2, D-40476 Düsseldorf, Germany als Anbieter vor Ort im City-Lager, per E-Mail oder per Telefon schließen.

 

(2) Der Kunde ist Verbraucher, soweit der Zweck der georderten Lieferungen und Leistungen nicht überwiegend seiner gewerblichen

oder selbständigen beruflichen Tätigkeit zugerechnet werden kann. Dagegen ist Unternehmer jede natürliche oder juristische Person

oder rechtsfähige Personengesellschaft, die beim Abschluss des Vertrags in Ausübung ihrer gewerblichen oder selbständigen

beruflichen Tätigkeit handelt.

 

(3) Individuelle Vertragsabreden haben Vorrang vor diesen AGB. Abweichende, entgegenstehende oder ergänzende AGB werden

nicht Vertragsbestandteil, es sei denn, ihrer Geltung wird ausdrücklich zugestimmt. Die vorliegenden Geschäftsbedingungen gelten

auch dann, wenn der Anbieter in Kenntnis entgegenstehender oder von diesen Geschäftsbedingungen abweichender Bedingungen

des Kunden die Lieferung an den Kunden vorbehaltlos ausführt.

 

 

 

§ 2 Zustandekommen des Vertrages

 

(1) Der Kunde kann Bestellungen entweder vor Ort im City-Lager, per E-Mail oder per Telefon aufgeben.  

 

(2) Wenn der Kunde die Bestellung telefonisch oder per E-Mail beauftragt, kommt der Vertrag kommt erst durch die Abgabe der Annahmeerklärung durch den Anbieter zustande, die mit einer gesonderten E-Mail (Auftragsbestätigung) versandt wird. Diese Auftragsbestätigung stellt die Annahme des Antrages dar und enthält die Bestelldaten, die Rechnung, die gesetzlich vorgeschriebenen Informationen bei Fernabsatzverträgen und die Allgemeinen Geschäftsbedingungen. Der vollständige Vertragstext wird vom Anbieter

nicht gespeichert.

 

(3) Der Vertragsschluss erfolgt unter dem Vorbehalt des Anbieters, im Falle nicht richtiger Selbstbelieferung, nicht zu leisten.

Dies gilt nur für den Fall, dass die Nichtlieferung nicht von dem Anbieter zu vertreten ist und dieser mit der gebotenen Sorgfalt

ein konkretes Deckungsgeschäft mit dem Zulieferer abgeschlossen hat. Der Anbieter wird alle zumutbaren Anstrengungen

unternehmen, um die Ware zu beschaffen. Andernfalls wird die Gegenleistung unverzüglich zurückerstattet. Im Falle der

Nichtverfügbarkeit der Ware wird der Kunde unverzüglich informiert.

 

 

 

§ 3 Lieferung und Verfügbarkeit von Waren

 

(1) Von dem Anbieter angegebene Lieferzeiten berechnen sich vom Zeitpunkt der Auftragsbestätigung, vorherige Zahlung des

Kaufpreises vorausgesetzt.

 

(2) Der Anbieter ist zur Teillieferung berechtigt, soweit eine Teillieferung unter Berücksichtigung seiner Interessen dem Kunden

zuzumuten ist. Dies hat keinen Einfluss auf den Vertragsinhalt, insbesondere auf die von dem Anbieter geschuldete Leistung

oder auf die vereinbarte Leistungszeit. Dem Kunden entstehen durch die Teillieferung keine Mehrkosten.

 

 

 

§ 4 Eigentumsvorbehalt

 

Bis zur vollständigen Bezahlung verbleiben die gelieferten Waren im Eigentum des Anbieters.

 

 

 

§ 5 Preise und Versandkosten

 

(1) Alle Preise, die auf der Website des Anbieters angegeben sind, verstehen sich einschließlich der jeweils gültigen gesetzlichen Umsatzsteuer.

 

(2) Die Kosten des Versands entnehmen Sie bitte den jeweiligen Produkt-Übersichtsseiten oder per Anfrage via E-Mail/Telefon.

 

(3) Bei Lieferung in Länder außerhalb der EU werden Nettopreise berechnet, also ohne 19% MwSt. Die im Empfängerland

geltende Einfuhrumsatzsteuer und eventuell anfallende Zollgebühren trägt der Kunde. Diese Kosten sind nicht in den

angegebenen Versandkosten enthalten. Die Höhe der Steuern und Gebühren kann der Anbieter nicht im Voraus berechnen.

 

(4) Der Versand der Ware erfolgt nach Zahlungseingang des Kunden per Versanddienstleister (DHL, UPS, Spedition,...) mit Sendungsverfolgung. Das Versendungsrisiko trägt der Anbieter, wenn der Kunde Verbraucher ist.

 

(5) Im Falle eines Widerrufs hat der Kunde die unmittelbaren Kosten der Rücksendung zu tragen.

 

 

 

§ 6 Zahlungsmodalitäten

 

(1) Der Kunde kann die Zahlung per Paypal, Banküberweisung oder Kreditkarte vornehmen.

 

(2) Die Zahlung des Kaufpreises ist unmittelbar bei Vertragsschluss fällig.

 

(3) Der Kunde hat ein Recht zur Aufrechnung nur, wenn seine Gegenansprüche rechtskräftig festgestellt, anerkannt oder

durch den Anbieter nicht bestritten wurden. Das Recht des Kunden zur Aufrechnung mit vertraglichen und sonstigen Ansprüchen

aus der Anbahnung oder Durchführung dieses Vertragsverhältnisses bleibt hiervon unberührt. Der Kunde kann ein

Zurückbehaltungsrecht nur ausüben, wenn sein Gegenanspruch auf demselben Vertragsverhältnis beruht.

 

 

 

§ 7 Widerrufsbelehrung

 

(1) Verbraucher haben bei Abschluss eines Fernabsatzgeschäfts ein gesetzliches Widerrufsrecht. Ein solches besteht nicht,

wenn es sich um Waren handelt, die nicht vorgefertigt sind und für deren Herstellung eine individuelle Auswahl oder Bestimmung

durch den Kunden maßgeblich ist oder bei Verträgen, die eindeutig auf die persönlichen Bedürfnisse des Kunden zugeschnitten sind.

 

(2) Einzelheiten entnehmen Sie bitte dem Website-Button „Widerrufsrecht“. Dort finden Sie auch unser Musterwiderrufsformular.

 

 

 

§ 8 Sachmängelgewährleistung, Garantie

 

(1) Der Anbieter haftet für Sachmängel nach den hierfür geltenden gesetzlichen Vorschriften, insbesondere §§ 434 ff. BGB.

 

(2) Bestellte Waren können farblich von den auf der Website abgebildeten Waren abweichen. Dieses stellt keinen Mangel dar.

 

(3) Der Anbieter leistet für Mängel der Ware zunächst nach seiner Wahl Gewähr durch Nachbesserung oder Ersatzlieferung.

 

(4) Kunden müssen dem Anbieter offensichtliche Mängel der gelieferten Ware innerhalb einer Frist von zwei Wochen ab Empfang

der Ware anzeigen; andernfalls ist die Geltendmachung des Gewährleistungsanspruchs ausgeschlossen. Zur Fristwahrung

genügt die rechtzeitige Absendung bzw. Mitteilung. Für Kaufleute gilt § 377 HGB.

 

(5) Als Beschaffenheit der Ware gilt nur die Produktbeschreibung des Anbieters als vereinbart. Öffentliche Äußerungen, Anpreisung

oder Werbung des Herstellers stellen daneben keine vertragsmäßige Beschaffenheit der Ware dar.

 

(6) Gegenüber Unternehmern beträgt die Gewährleistungsfrist auf vom Anbieter gelieferte Sachen 12 Monate.

Die vorstehende Einschränkung gilt nicht für Schadensersatzansprüche des Kunden aus der Verletzung des Lebens, des Körpers, der Gesundheit oder grob fahrlässig verursachten sonstigen Schäden. Die vorstehende Einschränkung gilt auch nicht, soweit der Anbieter den Mangel arglistig verschwiegen, und/oder eine Garantie für die Beschaffenheit der Sache übernommen hat und/oder der Anbieter und der Kunde eine Vereinbarung über die Beschaffenheit der Sache getroffen haben.

 

(7) Eine Garantie für von dem Anbieter gelieferte Sachen besteht nur, wenn diese ausdrücklich in der Auftragsbestätigung zu dem

 jeweiligen Artikel abgegeben wurde.

 

 

 

§ 9 Haftung

 

(1) Ansprüche des Kunden auf Schadensersatz sind ausgeschlossen. Hiervon ausgenommen sind Schadensersatzansprüche des

Kunden aus der Verletzung des Lebens, des Körpers, der Gesundheit oder aus der Verletzung wesentlicher Vertragspflichten (Kardinalpflichten) sowie die Haftung für sonstige Schäden, die auf einer vorsätzlichen oder grob fahrlässigen Pflichtverletzung des Anbieters, seiner gesetzlichen Vertreter oder Erfüllungsgehilfen beruhen. Wesentliche Vertragspflichten sind solche, deren Erfüllung

zur Erreichung des Ziels des Vertrages notwendig ist.

 

(2) Bei der Verletzung wesentlicher Vertragspflichten haftet der Anbieter nur auf den vertragstypischen, vorhersehbaren Schaden, wenn dieser einfach fahrlässig verursacht wurde, es sei denn, es handelt sich um Schadensersatzansprüche des Kunden aus einer Verletzung des Lebens, des Körpers oder der Gesundheit.

 

(3) Die Einschränkungen der Abs. 1 und 2 gelten auch zugunsten der gesetzlichen Vertreter und Erfüllungsgehilfen des Anbieters, wenn Ansprüche direkt gegen diese geltend gemacht werden.

 

(4) Die sich aus Abs. 1 und 2 ergebenden Haftungsbeschränkungen gelten nicht, soweit der Anbieter den Mangel arglistig verschwiegen oder eine Garantie für die Beschaffenheit der Sache übernommen hat. Das gleiche gilt, soweit der Anbieter und der Kunde eine Vereinbarung über die Beschaffenheit der Sache getroffen haben. Die Vorschriften des Produkthaftungsgesetzes bleiben unberührt.

 

 

 

§ 10 Schlussbestimmungen

 

(1) Auf Verträge zwischen dem Anbieter und den Kunden findet das Recht der Bundesrepublik Deutschland unter Ausschluss des UN-Kaufrechts Anwendung.

 

(2) Sofern es sich bei dem Kunden um einen Kaufmann, eine juristische Person des öffentlichen Rechts oder um ein öffentlich-rechtliches Sondervermögen handelt, ist Gerichtsstand für alle Streitigkeiten aus Vertragsverhältnissen zwischen dem Kunden und dem Anbieter der Sitz des Anbieters.

 

(3) Änderungen oder Ergänzungen dieser Geschäftsbedingungen bedürfen der Textform. Dies gilt nicht für individuelle Vertragsabreden

i. S. v. § 305 b BGB. Im Übrigen kann das Formerfordernis nicht durch mündliche Vereinbarung, konkludentes Verhalten oder stillschweigend außer Kraft gesetzt werden.

 

(4) Sollten einzelne Bestimmungen dieser Vereinbarung ganz oder teilweise nichtig oder unwirksam sein oder werden, so wird dadurch

die Wirksamkeit der übrigen Bestimmungen nicht berührt. An die Stelle von nicht einbezogenen oder unwirksamen Bestimmungen tritt

das Gesetzesrecht. Sofern solches Gesetzesrecht im jeweiligen Fall nicht zur Verfügung steht (Regelungslücke) oder zu einem untragbaren Ergebnis führen würde, werden die Parteien in Verhandlungen darüber eintreten, anstelle der nicht einbezogenen oder unwirksamen Bestimmung eine wirksame Regelung zu treffen, die ihr wirtschaftlich möglichst nahekommt.

 

 

 

 

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General Terms and Conditions of Business

 

 

Article 1 Area of Application

 

(1) The following Terms and Conditions of Business apply to contracts which you conclude with us as supplier, Karin Kaiser, KAISER DRUMS ®, Füsilierstrasse 2, D-40476 Düsseldorf, Germany either in-situ in our city-centre store, by e-mail or by telephone.

 

(2) The customer is a consumer if the purpose of the deliveries and services ordered cannot mainly be assigned to his/her commercial or self-employed professional activities. On the other hand, an entrepreneur is any natural or legal person or partnership with legal capacity who or which, at the time of concluding this contract, acts in performance of their commercial or self-employed professional activity.

 

(3) Individual contractual agreements take precedence over these General Terms and Conditions of Business. Any terms that deviate from, conflict with or supplement these Terms shall not become part of the Contract unless their application is expressly agreed to. The present Terms and Conditions of Business apply even if the supplier makes delivery to the customer unreservedly in the knowledge that the terms of the customer conflict with or deviate from our Terms and Conditions of Business.

 

 

 

Article 2 Coming into being of the Contract

 

(1) The customer can issue purchase orders either in-situ in the city-centre warehouse, by e-mail or by telephone.  

 

(2) If the customer places the purchase order by telephone or by e-mail, the contract only comes into being after the supplier has made a declaration of acceptance which is sent with a separate e-mail (order confirmation). This order confirmation represents acceptance of the order and contains the purchase order data, the invoice, the information prescribed by statute for distance contracts and the General Terms and Conditions of Business. The supplier does not store the complete text of the contract.

 

(3) The contract is concluded subject to the reservation of the supplier that it need not deliver in the event of not being supplied itself. This applies only in the event that the supplier is not responsible for not being supplied and has concluded a specific covering transaction with its supplier with the requisite degree of care. The supplier will make every reasonable effort to procure the goods. Otherwise, the consideration will be refunded without delay. In the event that the goods are not available, the customer will be informed without delay.

 

 

 

Article 3 Delivery and Availability of Goods

 

(1) Delivery periods quoted by the supplier are calculated from the date of the order confirmation subject to prior payment of the selling price.

 

(2) The supplier is entitled to make part deliveries if a part delivery can reasonably be expected for the customer after taking account of their interests. This has no effect on the contents of the contract, in particular on the performance owed by the supplier or the agreed period for performance. The customer does not incur any extra costs as a result of the part delivery.

 

 

 

Article 4 Reservation of Title

 

Until payment in full, title to the delivered goods remains with the supplier.

 

 

 

Article 5 Prices and Shipment Costs

 

(1) All prices quoted on the website of the supplier are quoted inclusive of value-added tax at the relevant applicable statutory rate.

 

(2) You can find the costs of shipment on the product outline pages or receive them on request.

 

(3) For delivery to countries outside the EU, net prices are charged, i.e. without 19% VAT. The applicable turnover tax on imports and any customs duties arising are paid by the customer. These costs are not included in the shipment costs quoted. The supplier cannot calculate the amount of the taxes and duties in advance.

 

(4) The goods are shipped by shipping service (DHL, UPS, freight forwarder, etc.) with shipment tracking after receipt of the customer’s payment. The supplier bears the risk of shipment if the customer is a consumer.

 

(5) In the event of revocation, the customer must pay the direct costs of the return shipment.

 

 

 

Article 6 Terms of Payment

 

(1) The customer can make the payment by Paypal, bank transfer or credit card.

 

(2) The selling price is due for payment immediately upon conclusion of the contract.

 

(3) The customer has a right to offset their counter-claims only if they have been established with final and binding effect, have been acknowledged or were not disputed by the supplier. This does not affect the right of the customer to set off against contractual and other claims arising from the initiation or performance of these contractual relations. The customer may only exercise a right of retention if the counter-claim is based on the same contractual relationship.

 

 

 

Article 7 Notification of the Right of Revocation

 

(1) Consumers have a statutory right of revocation when concluding a distance transaction. There  is no such right if the goods involved are not prefabricated and their manufacture required an individual selection or purpose by the customer or in the event of contracts that are clearly tailored to the personal needs of the customer.

 

(2) Please refer to the website button "Right of revocation"  for details. There you will also find our model revocation form.

 

 

 

Article 8 Warranty for Material Defects, Guarantee

 

(1) The supplier is liable for material defects under the relevant applicable statutory provisions, in particular sections 434 ff. German Civil Code (Bürgerliches Gesetzbuch, “BGB”).

 

(2) Goods ordered may differ in colour from the goods shown on the website. This does not constitute a defect.

 

(3) For defects in the goods, the supplier initially guarantees at its discretion subsequent improvement or replacement delivery.

 

(4) Customers must notify the supplier of obvious defects in the goods delivered within a period of two weeks from the date of receipt of the goods, otherwise the warranty claim is excluded. To meet the deadline, it suffices to send the notification within the time limit. Section 377 German Commercial Code (Handelsgesetzbuch, “HGB”) applies to merchants.

 

(5) The product description of the supplier is deemed to have been solely agreed as to the characteristics of the goods. Public statements, promotions or advertising by the manufacturer do not constitute any contractual characteristic of the goods.

 

(6) For entrepreneurs, the warranty period on items delivered by the supplier lasts 12 months. The aforementioned limitation does not apply to claims to compensation of the customer arising from harm to life, physical injury or harm to health or other damages caused by gross negligence. The aforementioned limitation also does not apply if the supplier has maliciously concealed the defect and/or has given a guarantee for the characteristics of the item and/or the supplier and the customer have entered into an agreement on the characteristics of the item.

 

(7) A guarantee for the items delivered by the supplier exists only if this was explicitly stated in the order confirmation for the relevant article.

 

 

 

Article 9 Liability

 

(1) Claims of the customer for damages are excluded. Excluded herefrom are claims to compensation of the customer arising from harm to life, physical injury or harm to health or arising from the breach of essential contractual duties (cardinal duties) and from liability for other damage caused by a malicious or grossly negligent breach of duty by the supplier, its statutory representatives or agents. Essential contractual duties are such whose performance is necessary to achieve the aim of the contract.

 

(2) In the event of a breach of essential contractual duties, the supplier is liable only for the foreseeable damage typical of the contract if this was caused by simple negligence unless the claims for compensation of the customer are based on harm to life, physical injury or harm to health.

 

(3) The restrictions of paras. (1) and (2) also apply in favour of the statutory representatives and agents of the supplier, if claims are bought against them directly.

 

(4) The limitations of liability arising from the above paras. (1) and (2) do not apply if the supplier has maliciously concealed the defect or given a guarantee for the characteristics of the item. The same applies if the supplier and the customer have entered into an agreement concerning the characteristics of the item. The provisions of the Product Liability Act (Produkthaftungsgesetz) remain unaffected.

 

 

 

Article 10 Concluding Provisions

 

(1) Contracts between the supplier and customer are governed by the law of the Federal Republic of Germany and exclude the application of the UN Convention on Contracts for the International Sale of Goods (CISG).

 

(2) If the customer is a registered merchant, legal person under public law or public-law special fund, place of jurisdiction for all disputes arising from present contractual relations between the customer and the supplier is the registered office/seat of the supplier.

 

(3) Alterations and addenda to this Terms and Conditions of Business must be made in writing. This does not apply to individual contractual agreements as defined in section 305 BGB. Otherwise, the formal requirement cannot be excluded by verbal agreement, implied conduct or tacit consent.

 

(4) Should individual provisions of these Terms and Conditions be or become wholly or partly void or invalid, this shall not affect the validity of the remaining provisions. Statutory law takes effect to replace provisions that are missing or invalid. Where such statutory law is not available in the individual case (legal loophole) or would lead to an unacceptable result, the parties will enter into negotiations to agree on an effective provision to replace the missing or invalid provision which comes as closest to it as economically possible.

 

 

 

 

KAISER DRUMS  ®   Karin Kaiser  -  Fuesilierstrasse 2 (office)   -  D-40476 Duesseldorf / Germany

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